Efir, turizm sektörünü ve Kemer tanıtımını değerlendirdi

Turizmde tanıtımın en güçlü noktasının artık dijital pazarlama olduğunu ifade eden Efir, “Bundan on yıl önce turistler turizmdeki alışverişlerinin sadece yüzde 10’unu online olarak yapıyordu. Şu anda bu istatistik yüzde 35’in üzerinde. Online pazarlamanın değerini iyi anlamamız gerekiyor.” dedi. Efir, VisitKemer projesinin yaklaşık on yıl önce başladığını hatırlatarak, “Bu projeyi başlatanları tebrik etmek lazım. Bu proje çok değerli. Şu anda VisitKemer üzerinden bir yıllık çalışmalarımızla 15 milyon turiste ulaştık. Bu sayının yüzde 60’ı yurt dışında. Özellikle İngiltere, Polonya, Almanya, Letonya ve diğer ülkeler. Rusya’ya istediğimiz gibi ulaşamıyoruz. Çünkü orada bir ambargo ve savaş var. Yaptığımız içeriklerde hem Kemer’deki işletmelerle hem de sponsorlu tanıtımlar yapıyoruz. Bu içerikleri Türkiye’nin en önemli tur operatörlerine ulaştırıyoruz. Odeon ile ciddi bir anlaşma yaptık. Hem kendi ofislerinde hem de kendi web sitelerinde özel bir çalışma yapıldı. Coral Travel’in sayfasında Kemer ile ilgili tanıtım içerikleri mevcut. Havanda su dövmedik. Direkt turiste ulaşmanın yolunu bulduk. Odeon, Anex, Pegas, Corendon, Coral, Hello Otel bize bu konuda ciddi destek oldu” diye konuştu. Kemer tanıtımına blogger desteği Meclis Üyesi Efir, Kemer tanıtımı için yerli ve yabancı bloggerleri de Kemer’e davet ettiklerine değinerek, “Kemer tanıtımı için bu yıl yaptığımız en değerli şeylerden biri de yedi bloggeri Kemer’e getirdik. Bunların biri Alman, üçü Rus, üçü de Türk idi. Hepsinin deneyimleri farklı oldu. Kemer’deki turizm çeşitliliğini deneyimlerle anlatmanın yolunun bu olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca Almanya’nın en önemli turizm dergilerinden birinde VisitKemer’in reklamları var. Bu dergi 120 bin kişiye ulaşıyor. Turizmde tanıtım devamlılık isteyen bir şey. Yapılan çalışmalar bir iki yıl içerisinde bize daha büyük kazanımlar sağlayacak.” dedi