ESNAFA YAPILANDIRMA “KİD”LERE KIYAK

EKONOMİ 10.06.2021 - 22:38, Güncelleme: 08.12.2023 - 04:21 1830+ kez okundu.
 

ESNAFA YAPILANDIRMA “KİD”LERE KIYAK

Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne(DHMİ) bağlı havalimanı işletmelerinden “COVİD 19” gerekçesi ile 2020 kiralarının iptal edilmesi ve 2021-22 içinde iki yıllık 50 indirime gidilmesi tartışmalara neden oluyor. Bunun yanı sıra DHMİ 2021 ücret tarifesinde de artış yapılmadı.

Kirala-İşlet-Devret Tablosu Kabarık  Zira vergi,kredi ve sosyal güvenlik kurumu borçlarını yapılandırmak zorunda olan küçük ve orta boy işletme sahipleri ayakta kalma –kapanmama mücadelesi veriyor Pandemi nedeniyle büyük işletmelerin önemli rakamlara ulaşan ödemeleri  için büyük fedakarlıkta bulunan Devletin vatandaşlar ve esnafa, “neden böyle cömert olmadığı” sorusu soruluyor. Sayıştay’ın DHMİ raporuna göre, kapatılan Atatürk Havalimanı’nda süresi biten işletmelerden Katma Değer Vergisi hariç 2.5 milyar dolarlık sözleşme imzalanırken, işletme süreleri yıllar sonra bitecek Antalya,İzmir Adnan Menderes,Milsa-Bodrum ve Dalaman havalimanları 4 milyar 42 milyon Euroluk sözleşme imzaladı. Zonguldak Çaycuma,Gazipaşa ve Aydın Çıldır havalimanları içinse net kar üzerinden anlaşma yapıldı. ANTALYA’DA SÜRE AZ KALDI Devletin “KİD” modeliyle verdiği 8 havalimanının kira listesi dikkat çekiyor.Antalya Havalimanı yolcu terminallerinde kira bedeli 2.010.000.000Euro+KDV. 17 yıl 3 ay 17 gün olan 1. etabın ve 15 yıl 3 ay 8 gün işletme süresi olan 2. etabın işletme süreleri 2024 yılında sona erecek. Zonguldak Çaycuma Havalimanı’nda kira bedeli+32291 dolar tesis kullanım bedeli bulunuyor. 25 yıllık işletme bedeli 2032’de son bulacak. DHMİ Verilerine göre bazı havalimanları kira bedelleri şöyle; -Gazipaşa Alanya Havalimanı, net karın 65’I kira bedeli+50.000 dolar da tesis kullanım bedeli. 26 Yıllık sözleşme 2034 yılında bitecek. -İzmir Adnan Menderes Havalimanı yolcu terminalleri,610.000000 Euro+KDV. 20 yıl 11 ay 29 gün iç hat işletme süresi ve 17 yıl 11 ay 21 gün olan dış hat işletme süresi 2032 yılında sonra erecek. -Milas-Bodrum Havalimanı Yolcu Terminalleri,717.000.000 Euro+KDV. İç hat için 21 yıl 5 ay 16 gün olan sözleşme süresi 2035 yılında sonra erecek. “COVİD 19” gerekçesi ile 2020 kiralarının iptal edilmesi ve 2021-22  içinde iki yıllık  50 indirime gidilmesi tartışmalara neden oluyor. Zira vergi,kredi ve sosyal güvenlik kurumu borçlarını yapılandırmak zorunda olan küçük ve orta boy işletme sahipleri ayakta kalma –kapanmama mücadelesi veriyor. Devletin “KİD” modeliyle verdiği 8 havalimanının kira listesi dikkat çekiyor.Antalya Havalimanı yolcu terminallerinde kira bedeli 2.010.000.000Euro+KDV. 17 yıl 3 ay 17 gün olan 1. etabın ve 15 yıl 3 ay 8 gün işletme süresi olan 2. etabın işletme süreleri 2024 yılında sona erecek.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne(DHMİ) bağlı havalimanı işletmelerinden “COVİD 19” gerekçesi ile 2020 kiralarının iptal edilmesi ve 2021-22 içinde iki yıllık 50 indirime gidilmesi tartışmalara neden oluyor. Bunun yanı sıra DHMİ 2021 ücret tarifesinde de artış yapılmadı.

Kirala-İşlet-Devret Tablosu Kabarık

 Zira vergi,kredi ve sosyal güvenlik kurumu borçlarını yapılandırmak zorunda olan küçük ve orta boy işletme sahipleri ayakta kalma –kapanmama mücadelesi veriyor

Pandemi nedeniyle büyük işletmelerin önemli rakamlara ulaşan ödemeleri  için büyük fedakarlıkta bulunan Devletin vatandaşlar ve esnafa, “neden böyle cömert olmadığı” sorusu soruluyor.

Sayıştay’ın DHMİ raporuna göre, kapatılan Atatürk Havalimanı’nda süresi biten işletmelerden Katma Değer Vergisi hariç 2.5 milyar dolarlık sözleşme imzalanırken, işletme süreleri yıllar sonra bitecek Antalya,İzmir Adnan Menderes,Milsa-Bodrum ve Dalaman havalimanları 4 milyar 42 milyon Euroluk sözleşme imzaladı.

Zonguldak Çaycuma,Gazipaşa ve Aydın Çıldır havalimanları içinse net kar üzerinden anlaşma yapıldı.

ANTALYA’DA SÜRE AZ KALDI

Devletin “KİD” modeliyle verdiği 8 havalimanının kira listesi dikkat çekiyor.Antalya Havalimanı yolcu terminallerinde kira bedeli 2.010.000.000Euro+KDV.

17 yıl 3 ay 17 gün olan 1. etabın ve 15 yıl 3 ay 8 gün işletme süresi olan 2. etabın işletme süreleri 2024 yılında sona erecek. Zonguldak Çaycuma Havalimanı’nda kira bedeli+32291 dolar tesis kullanım bedeli bulunuyor. 25 yıllık işletme bedeli 2032’de son bulacak.

DHMİ Verilerine göre bazı havalimanları kira bedelleri şöyle;

-Gazipaşa Alanya Havalimanı, net karın 65’I kira bedeli+50.000 dolar da tesis kullanım bedeli. 26 Yıllık sözleşme 2034 yılında bitecek.

-İzmir Adnan Menderes Havalimanı yolcu terminalleri,610.000000 Euro+KDV. 20 yıl 11 ay 29 gün iç hat işletme süresi ve 17 yıl 11 ay 21 gün olan dış hat işletme süresi 2032 yılında sonra erecek.

-Milas-Bodrum Havalimanı Yolcu Terminalleri,717.000.000 Euro+KDV. İç hat için 21 yıl 5 ay 16 gün olan sözleşme süresi 2035 yılında sonra erecek.

“COVİD 19” gerekçesi ile 2020 kiralarının iptal edilmesi ve 2021-22  içinde iki yıllık  50 indirime gidilmesi tartışmalara neden oluyor. Zira vergi,kredi ve sosyal güvenlik kurumu borçlarını yapılandırmak zorunda olan küçük ve orta boy işletme sahipleri ayakta kalma –kapanmama mücadelesi veriyor.

Devletin “KİD” modeliyle verdiği 8 havalimanının kira listesi dikkat çekiyor.Antalya Havalimanı yolcu terminallerinde kira bedeli 2.010.000.000Euro+KDV.

17 yıl 3 ay 17 gün olan 1. etabın ve 15 yıl 3 ay 8 gün işletme süresi olan 2. etabın işletme süreleri 2024 yılında sona erecek.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve gazeteakdeniz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.